استایل کژوال مردانه (men's casual style) چیست؟ راهنمای خرید

کژوال به معنای سادگی و راحتی و غیر رسمی بودن است، واژه casual clothing معنی لباس غیر رسمی می‌دهد‌. استایل کژوال یک نوع از لباس پوشیدن هست که در آن فرد راحت ترین و ساده ترین لباس را برای پوشیدن انتخاب می‌کند. این مدل رسمی نیست ولی حالت شلخته ندارد و در کنار سادگی بسیار شیک و اسپرت هست. میتوانید استایل کژوال را برای مراسم مختلف در نظر بگیرید بجز مراسم عروسی و مراسم های خیلی شیک و رسمی چون در این مهمانی ها بیشتر باید از لباس رسمی استفاده  می کنند.

 

استایل کژوال مردانه

 

چه لباس‌هایی مناسب استایل کژوال مردانه است ؟

لباس های کژوال معمولا ساده و راحت ترین لباس های کمد شما هستند. میتوانید از ترکیب بسیار ساده برای این استایل استفاده کنید، تقریبا همه لباس هایی که دارید و خیلی رسمی نیستند را می‌توانید برای این سبک بپوشید به شرط اینکه هماهنگی بین آنها وجود داشته باشد و باهم همخوانی داشته باشند. در ادامه با جزئیات لباسهای مناسب استایل کژوال مردانه را برایتان توضیح میدهیم.

 

چه لباس هایی برای استایل کژوال مناسبند

 

تیشرت مردانه مناسب استایل کژوال :

انتخاب درست برای فصل گرم سال تیشرت مردانه اسپرت هست که در مدلهای نخی در بازار موجود هستند ، در دو مدل یقه گرد و یقه دار موجودند که نسبت به سلیقه شخصی افراد قابل تغییر هستند. رنگ انتخابی باید مناسب سلیقه و رنگ پوست و حتی نوع اندام باشد اما بهتر است از تیشرت های تک رنگ و یا سنگین تر استفاده کنید به این دلیل که رحت تر ست میشوند.

 

تیشرت مناسب استایل کژوال

 

استایل کژوال مردانه بهاری :

تیشرت یکی از بهترین گزینه های برای فصل بهار و تابستان است، بیشتر تیشرت های ساده و یا با چاپ کوچک، تیشرت مناسب استایل کژوال مردانه هستند که می‌توان آن را با انواع شلوار ست کرد. البته باید بدانید که استفاده از شلوار و یا تیشرت هایی با طرح های خیلی شلوغ و زننده در این سبک استایل ممنوع است.  سعی کنید در فصل بهار و تابستان از رنگهای روشن و سبک آزادتر استفاده کنید.

 

تیشرت مناسب استایل کژوال

 

استایل کژوال مردانه پاییزی :

قطعا در فصول سرد سال هم می‌شود از استایل کژوال استفاده کرد، مردانی که به دنبال یک تیپ شیک ولی راحت هستند حتما باید این مدل را امتحان کنند و مطمئنا دیگر به سراغ هیچ لباس رسمی نخواهند رفت. میتوانید از لباس های پاییزی و زمستانی مانند بلوز مردانه ، پیراهن ، هودی و یقه اسکی برای استایل خود استفاده کنید‌ که توضیحاتی بیشتری در ادامه مطلب آورده ایم . باید در نظر داشته باشید که راحتی شما ملاک انتخاب لباستان هست. پیشنهاد انتخاب رنگ در این فصول بیشتر به سمت رنگهای تیره و خنثی می‌رود.

 

پیراهن مردانه مناسب استایل کژوال پاییزی

 

پیراهن مردانه در تیپ کژوال مردانه :

پیراهن مردانه اسپرت برای استایل کژوال زمستانی و پاییزی گزینه بسیار درستی هست. یک پیراهن پشمی چهار خانه به همراه تیشرت یا دورس مردانه و یا هودی برای زیر پیراهن و یک شلوار جین فیت یا راسته یک ترکیب بی نظیر برای پاییز است. هوای پاییز معمولا آنقدر سرد نیست پس می‌توان پیراهن های پشمی بهره برد. برای تمام  مکان های عمومی میتوانید از آن استفاده کنید.

 

استایل کژوال پاییزی مردانه با پیراهن

 

 بلوز مناسب برای استایل کژوال :

یکی از لباس هایی که هم غیر رسمی هست و هم کمی رسمی بلوز مردانه یا دورس مردانه است که غالبا در طرح های ساده مورد استفاده قرار می گیرد و می‌توان زیر آن  یک پیراهن پوشید و آن را با شلوار جین ترکیب کرد و هم بصورت تک با یک شلوار جین مام آن را پوشید. به ترکیب رنگ این لباسها دقت کنید تا ست شما زیبا و شکیل باشد. معمولا بلوز مردانه در پاییز از جنس دورس داخل کرک هست و می‌توان آن را تنها استفاده کرد اما برای زمانهایی که هوا سرد تر میشود حتما روی آن از کت یا کاپشن استفاده کنید.

 

بلوز مردانه برای استایل کژوال

 

در تیپ کژوال از هودی استفاده کنیم؟

بله ، جواب این سوال مثبت هست شما باید از هودی مردانه برای استایل کژوال استفاده کنید چون هودی علاوه بر راحتی یک لباس مردانه خیلی خاص است که طرفداران زیادی دارد و اکثر آقایان به هودی علاقمند هستند‌. هودی ساده مردانه و یا هودی با طرح کم و خاص بهترین انتخاب برای فصول سرد است که بهتر است آن را با شلوار جین ست کنید. میتوانید هودی را با یک پیراهن چهار خانه مردانه هم ست و استفاده کنید.

 

هودی مناسب استایل کژوال مردانه

 

شلوار مناسب برای استایل کژوال :

شلوار مردانه مناسب این استایل ، در بیشتر مواقع شلوارهای جین دمپا فیت و راسته هستند که امروزه شلوار های بگ و مام استایل هم به آنها اضافه شدند. بهتر است از شلوار های اسلش مردانه در این استایل استفاده نکنید. شلوار های پارچه ای اسپرت و شلوار کتان را هم در ترکیب ست خود قرار دهید.

 

شلوار جین مردانه مناسب استایل کژوال

 

تیپ کژوال مردانه برای قرار کاری :

برای قرار های کاری که فضا و محیط آن را از قبل می‌شناسید و میدانید که با لباس غیر رسمی هم میتوانید در آن حاضر شوید از این استایل استفاده کنید. کژوال سبک لباسی شلخته و نامنظم نیست پس برای قرار هایی که خیلی اداری و مقرراتی نیست و بیشتر حالت دوستانه دارد مناسب است. سادگی در کنار بروز بودن و ترکیب رنگ هماهنگ اصول این سبک هستند.

 

استایل کژوال مردانه برای قرار کاری

 

استایل کژوال مناسب برای مهمانی :

این سبک لباس پوشیدن مناسب دورهمی های خودمانی هست و برای عروسی و مراسم های خیلی مجلل پیشنهاد نمی‌شود. اگر تولد دوستتان بود یا تولد یکی از اعضای خانواده میتوانید لباس های راحت خود را بپوشید و به مهمانی بروید.

 

۴ اصل مهم در استایل کژوال مردانه :

با توجه به توضیحاتی که دادیم و جمع بندی کلی میتوانیم ۴ اصل مهم استایل اسپرت کژوال مردانه را برایتان دسته بندی و خلاصه کنیم تا راحت تر به نتیجه برسید. با خواندن این مطالب و تصاویر می‌توانید در ذهن خود تداعی کنید که چگونه لباس بپوشید.

۱. پوشیدن لباس راحت اسپرت مردانه که  مرتب و تمیزی باشد.

۲ . استفاده از رنگ لباس مناسب فصل و ترجیحا تک رنگ ، دقت کنید تا رنگ هر لباستان با دیگری ست باشد که میتوانید از رنگهای خنثی هم استفاده کنید.

۳ . در هر مراسمی شما باید از این سه کفش استفاده  کنید ،کتونی ، کالج و بوت.

۴ . ترجیحا برای این استایل از لباس هایی استفاده کنید که همیشه مد هستند و هیچگاه از مد نخواهند افتاد.

  • الهام آریان
  • آذر 21, 1402
  • 264 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...