استریت استایل چیست؟ تاریخچه و انواع آن - تک تیشرت | فروشگاه اینترنتی پوشاک اسپرت

استریت استایل یکی از سبک های پوشش نسبتا مدرن و مخصوص جوانان است که از توده مردم با پشتیبانی چهره های بازیگر و خواننده رواج پیدا می کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به آن صحبت کنیم و با انواع استایل ها در این سبک و ویژگی های آنها آشنا شویم.

استریت استایل چیست؟ آشنایی با معنی استریت استایل و منشا آن

اگر کمی راجع به دنیای مد و پوشاک اطلاعات داشته باشید، حتما نام استریت استایل را شنیده‌ اید. استریت استایل یعنی چه؟ این واژه از 2 کلمه انگلیسی به نام Street Style ساخته شده که به فارسی استایل خیابانی یا سبک خیابانی ترجمه می گردد. استایل خیابانی یک نوع پوشش البسه است که برآمده از فرهنگ مردم عادی در زندگی شهری می باشد. شاید این اسم برایتان تازه باشد اما اگر به پوشش جوانان دقت کنید این استایل را زیاد میبینید که در تابستان تیشرت لش و شلوار بگ و در شش ماه دوم سال هودی لش همراه با شلوار اسلش، کارگو و مام میپوشند.

نکته: از آنجایی که منشا شکل گیری پیراهن و شلوار استریت استایل برآمده از مردم است، این سبک پوشش در هر منطقه جغرافیایی متفاوت خواهد بود.

استایل های خیابانی قاعده خاصی ندارند و از نظر پیچیدگی کم دردسرتر هستند. هرفرد می تواند ترکیبی از البسه را پوشیده و هویت شخصی خود را با آن نشان دهد. معمولا اگر به شهرهای بزرگ سفر کرده باشید، به خصوص در کشور آمریکا، این مدل البسه را مشاهده می کنید که توسط جوانان پوشیده می شوند. برخی از مناطق دنیا با بیشترین استایل خیابانی به جز آمریکا عبارتند از:

  • لندن: بسیاری از افراد، لندن را مهد تولد استایل خیابانی می دانند. بنابراین جای تعجب نیست که در پوشش شخصیت های بزرگ و سلطنتی این کشور همچون کیت میدلتون و مگان مارکل، چنین استایلی را مشاهده کنید.
  • پاریس: یکی از مکان های مشهور که به شهر مد و عشاق نیز شناخته می شود، پاریس است. مدها و فشن های روزی که در این شهر رونمایی می شوند، همواره مورد تقلید و توجه بسیاری از افراد در جهان هستند که یکی از آنها استریت استایل می باشد.
  • میلان: با وجود رویدادهای بسیاری که در حوزه مد برگزار می شوند و برندهای مطرحی که در میلان حضور دارند، این شهر به عنوان یکی دیگر از مراکز گسترش مد خیابانی شناخته می شود.

چند نمونه از استایل خیابانی برای آشنایی بیشتر شما کاربران در تصویر زیر نمایش داده شده اند.

استریت استایل

تاریخچه استریت استایل چیست؟

برای آنکه تاریخچه استریت استایل یا سبک خیابانی را بررسی کنیم، باید به سال های بعد از جنگ جهانی دوم یعنی 1960 بازگردیم. در این دوره، شلوارهای جین و مدل های امروزی آن در خیابان ها توسط جوانان و برخی چهره ها مانند مارلون براندو، یک ستاره سینما پوشیده می شد. سپس نوازندگانی همچون جیم موریسون و بروس اسپرینگستین نیز آن را پذیرفتند و رواج دادند.

رفته رفته از سال 1960 به بعد، مدل های مختلفی از استریت استایل را شاهد بودیم که به شرح زیر هستند:

  • Teddy Boys: این استایل در دهه 1950 میلادی رواج داده شد و نمونه هایی از آن شامل ژاکت های پارچه ای، کفش های کرپ، شلوارهای لوله کشی و غیره است.
  • Hippie Culture: این سبک در دهه 1960 میلادی رواج داده شد و استایل آن را می توان با موهای بلند، فرهنگ جین، شلوارهای گشاد و سبک بوهمی مشاهده کرد.
  • Punk Fashion: این مدل در دهه 1970 میلادی رواج داده شد و می توان آن را با لباس های پاره، تی شرت های تحریک آمیز و مدل موهای موهیکان مشاهده کرد.

از دیگر استایل ها در این بخش که در دوره های گذشته ایجاد شدند می تواند به Hip hop fashion، Urban، Feminine و نیز Hipster or Indie نیز اشاره کرد.

تاریخچه استریت استایل

آشنایی با انواع استریت استایل

استریت استایل چه مدل هایی دارد؟ حال که به صورت اجمالی با استریت استایل آشنا شدیم و تاریخچه آن را بررسی کردیم، لازم است با انواع آن آشنا شویم. همچنین در این بخش برخی از ویژگی هایی که می توان در این مدل پوشش ها مشاهده نمود را بیان می کنیم:

  • استریت استایل مردانه: در اولین سال هایی که از استایل خیابانی رونمایی شد، این مد توسط یک مرد رونمایی گشت. مدل مردانه استایل خیابانی با لباس های چرم و شلوار جین کتان و سویشرت بیسبالی و لباس های ورزشی خود را نشان می دهد.
  • استریت استایل زنانه: معمولا یکی از شاخصه های مهم استایل خیابانی زنانه، آزاد و راحت بودن آن است که بسته به فصل و آب و هوا شامل البسه متفاوتی است. این نوع مدل ها می توانند از دامن و البسه رکابی یا شلوارهای جین و مانتو، ژاکت و غیره ایجاد شوند.
  • استریت استایل تابستانی: استایل خیابانی در تابستان یکی از محبوب ترین نوع پوشش هایی است که می توانید آن را تجربه کنید. در این حالت، از پیراهن های دکمه دار، تاپ های نخی، شلوارک ها یا شلوارهای نخی، پیراهن های رکابی یا آستین کوتاه بیشتر استفاده می شود. اگر به مدل های استریت استایل تابستانی توجه کنید، بیشتر مردم از البسه به رنگ روشن استفاده می کنند. استریت استایل های تابستانی می توانند هم دارای پوشش های باز و غیرچسبان و یا استایل مشابه اسپورت داشته باشند.
  • استریت استایل پاییزی: استریت استایل های پاییزی کاملا متفاوت با مدل های تابستانی هستند و معمولا پوشش کامل تری دارند. در این حالت از ژاکت یا پالتو استفاده می شود و معمولا شلوارها به صورت کامل تا مچ پا را می پوشاند. همچنین از کفش هایی با ساق بلندتر استفاده می شود.
  • استریت استایل ایرانی: مد و فشن همواره بخش کوچکی از پوشش جوانان ایرانی است که بسته به فرهنگ و سلیقه می توانید آن را در شهرهای بزرگ بیشتر مشاهده کنید. از عناصر اصلی که می توان آنها را در پوشش خیابانی ایرانی مشاهده کرد عبارتند از: شال، پالتو و مانتو و شلوارهای جین، پیراهن آستین دار یا تی شرت آستین کوتاه (بسته به فصل)، شلوار لی یا کتان.

انواع استریت استایل

پرسش های متداول کاربران

در پاسخ به پرسش های متداول شما کاربران برای استریت استایل، چند سوال متداول را مطرح می کنیم که عبارتند از:

  • ویژگی های مهم استایل خیابانی چیست؟

راحت بودن، متفاوت بودن و استفاده از پوشش های به روزتر از جمله ویژگی های غالب استایل های خیابانی است.

  • چگونه استریت استایل خود را جذاب تر کنیم؟

شما می توانید با ترکیب کردن آیتم های مینیمال و شلوغ، استفاده از ترکیب رنگی هماهنگ و  اکسسوری ها این کار را انجام دهید.

 

 

 

  • الهام آریان
  • شهریور 27, 1402
  • 465 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...