اصول لباس پوشیدن مردان لاغر | آقایان لاغر اندام چی بپوشند

هر شخصی از نظر ظاهری با دیگران متفاوت است و این دغدغه در ذهن خیلی از ما وجود دارد که چطور خوشتیپتر به نظر برسیم. هم برای مردانی که اضافه وزن دارند این مورد وجود دارد که چه لباسی بپوشند و هم دوستانی که لاغر اندام هستند به این موضوع فکر میکنند. در این مقاله نکات و اصول لباس پوشیدن مردان لاغر را مورد بحث قرار میدهیم تا کمی از دغدغه پسران و آقایانی که این مشکل را دارند کاسته شود.

 

لباس پوشیدن مردان لاغر

 

مردان لاغر اندام چه لباسی بپوشند؟

در مقالات مختلف که این موضوع را بررسی کردیم متوجه نظرات مختلفی شدیم که در بعضی مسائل با هم تفاهم و در بعضی دیگر هیچ وجه اشتراکی نداشتند. اما ما با دیدن و دقت بر نوع لباس پوشیدن افراد لاغر اندام در فروشگاه تک تیشرت متوجه نکاتی شدیم که با شما به اشتراک میگذاریم. آنچه در این مقاله برای شما عزیزان آوردیم برایند تحقیقات ما و تجربه ای که در فروشگاه داشتیم است. در همه مقالات این را هم یاداور شدیم که درست است که لباس پوشیدن اصول خاصی دارد ولی شما باید آنچه را بپوشید که از آن لذت میبرید و این کاملا شخصی و سلیقه ایست.

 

مدل تیشرت مردانه لاغرها

 

اندازه لباس مردان لاغر

بدترین حالت لباس برای افراد لاغر لباسهای تنگ و جذب است. به هیچ عنوان نه بالاپوش تنگ بپوشید و نه شلوار اسکینی برای پایین تنه استفاده کنید. این نوع لباسها شما را لاغرتر نشان میدهند و حس بصری جالبی ندارد. خیلیها اعتقاد دارند که لاغرها باید لباسهایی با سایز استاندارد و آنچه که دقیقا سایزشان است را بپوشند. اینکه لباس دقیقا سایزتان باشد خوب است اما اینکه کمی گشادتر باشد هیچ ایرادی ندارد.

 

لباس برای مردان لاغر

 

به عنوان مثال برای لباسهای بالاتنه درز سرشانه را معیار قرار میدهند که دقیقا سرجایش باشد. در صورتی که استایلهای مختلف با هم متفاوت است. در استایل خیابانی و تیشرت اورسایز برش لباسها به گونه ای است که سر آستین پایین تر از حد معمول باشد. پس همه چیز به نوع استایلی که لباس میپوشید برمیگردد. مناسبتهای مختلف تیپ های مختلفی دارند و برای هر کدام نکاتی را باید رعایت کنید.

 

تیپ زدن مردان لاغر

 

استایل اسپورت برای آقایان لاغر اندام

در استایل اسپورت برای انتخاب لباس دستمان باز است. لباسهای روزمره را طوری انتخاب میکنیم که با پوشیدنش راحت باشیم و استفاده طولانی مدت از آن خسته کننده نباشد. در چهار فصل سال کالکشن برندها هم عوض میشود و دکوراسیون فروشگاه های لباس و بوتیک ها هم با توجه به آن فصل آراسته میشود. در اینجا هر سال را به دو قسمت فصلهای سرد (پاییز و زمستان) و فصول گرم (بهار و تابستان) تقسیم میکنیم که بهتر به نکات استایلهای هر کدام بپردازیم.

 

مدل لباس برای پسران لاغر

 

تیشرت برای افراد لاغر

تیشرتها مدلهای متنوعی از نظر الگو و برش دارند. همانطور که در بالای این متن اشاره کردیم تیشرت تنگ را پیشنهاد نمیکنیم و بهتر است که تیشرت مردانه نه زیاد تنگ و نه خیلی گشاد باشد. یک نکته مهم این است که بالاتنه و پایین تنه باهم تناسب داشته باشند. یعنی تیشرت تنگ با شلوار بگ و یا تیشرت لانگ با شلوار اسکینی مجاز نیست.

 

استایل اسپورت لاغرها

 

آیا تیشرت لش برای افراد لاغر مناسب است؟

اگرچه بهترین حالت تیشرت این است که نه زیادی تنگ و نه گشاد باشد اما تکلیف دوستانی که به استریت استایل علاقه دارند چیست؟ در تیپ لش هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما با توجه به سلیقه خودتان تصمیم میگیرید که لباستان چقدر آزاد باشد. برش و الگوی تیشرتهای اور سایز معمولا به گونه ای است که عرض شانه بیشتر از عرض شکم میباشد. در واقع عرض این نوع لباس از دو طرف مانند دو پرانتز برعکس است )( که باعث میشود سرشانه پایین تر از حالت عادی بیاستد.

دقت کنید که سر آستین تیشرت زیاد آزاد نباشد. اگر دسته بندی تیشرتهای سایت تک تیشرت را مشاهده کنید تیشرت آستین کش در تنوع بالا موجود است. این نوع آستین برای دوستانی که لاغر اندام هستند و شانه های پهنی ندارند به شدت پیشنهاد میشود. گت دار بودن آستین باعث میشود بازوها و سرشانه درشت تر به نظر برسد که این موضوع باعث جذابیت در استایل شما میشود.

 

تیشرت لش برای لاغر اندام ها

 

مردان لاغر لباسهای یقه هقت نپوشند

لباسهای یقه هفت و در کل لباسهایی که یقه باز دارند را به دوستان شکمدار و چاق پیشنهاد میکنیم چون آنها را لاغرتر نشان میدهند. در مقابل این نوع یقه چه در تیشرت و چه در پلیور و دورس مردانه برای لاغرها به هیچ عنوان مناسب نیست. بهتر است از تیشرتهای یقه گردی استفاده کنند که در قسمت یقه و آستین کش دوخته شده است. هرچقدر یقه بازتر باشد شانه ها را کوچکتر نشان میدهد.

شلوار مناسب مردان لاغر

شلوار هم مانند بالاپوش باید سایز مناسبی داشته باشد، اگر قواره آزاد باشد مشکلی نیست اما به هبچ عنوان جذب نباشد. اصولا شلوار اسکینی و اسلیم فیت پاهای شما را لاغر تر نشان میدهد. در تیپ کژوال بهتر است از شلوارهای راسته و کلاسیک جین و کتان استفاده کنید. شلوارهایی که با پای شما نچسبد و دمپای آزادی داشته باشد. در استریت استایل هم برای تکمیل ست خود میتوانید شلوار مام استایل، مام فیت، بگ و یا کارگو بپوشید. شلوار اسلش دمپاکش هم برای لاغرها مناسب است چرا که برش و کپ سنبادی آن لاغری پاها را مخفی میکند.

 

شلوار برای پاهای لاغر

 

استایل کلاسیک برای افراد لاغر اندام

در استایل رسمی و کلاسیک بهترین گزینه کت و شلوار است. در اینجا نکته مهم اندازه و سایز کت شلوار است. اگر آنقدر لاغر هستید که لباس با سایزتان را در فروشگاه ها پیدا نمیکنید بهتر است به یک خیاط کاربلد مراجعه کنید. کت و شلوار مانند تیشرت و هودی و لباسهای کژوال نیست که کمی آزاد و تنگ بودنش قابل اغماض باشد. همه تولیدیها الگوهایی دارند که با توجه به یک جامعه آماری مشخص اندازه گیری شده است که مطمئنا برای شما مناسب نیست. اما زمانی که به خیاطی مراجعه میکنید، خیاط با توجه به اندازه شما لباس مورد نظرتان را میدوزد.

گزینه بعدی پیراهن با شلوار فاستونی است. بهتر است که از پیراهنهایی با راه راه عمودی اجتناب کنید. راه های افقی روی لباس شما را کشیده تر و لاغرتر نشان میدهد. به جای آن پیراهنهای ساده و یا طرحهایی با خط افقی بپوشید.

لاغرها حتی الامکان رنگهای تیره نپوشند

انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست هر شخص تعیین میشود. اما هدف این است که شما با پوشیدن لباس مناسب لاغری خود را مخفی کنید و جذابتر به نظر برسید. در طراحی هر آنچه قرار است کمتر دیده شود را مشکی میکنند و آنچه مهم است و باید دیده شود را با رنگهای روشن دیزاین میکنند. لباس پوشیدن هم همینطور میباشد برای اینکه درشت اندام به نظر برسید بهتر است لباسهای رنگ روشن بپوشید و تاجایی که  امکان دارد از رنگهای تیره مخصوصا برای بالاتنه بپرهیزید.

 

لاغرها رنگ تیره نپوشید

 

لباس مناسب مردان لاغر در پاییز و زمستان

در تابستان که هوا گرم است شما نمیتوانید چند لایه لباس بپوشید و پوشش لایه ای در شش ماه دوم برای شما یک امتیاز است. تنوع البسه در پاییز و زمستان بیشتر از فصول گرم سال است و هر کس با توجه به سلیقه شخصی گزینه های زیادی برای انتخاب دارد. اگر اسپورت پوش هستید هودی مردانه یکی از بهترین گزینه هاست. اولا که هودی و سویشرت خود به تنهایی یک لباس کامل هستند و با توجه به تنوع موجود در بازار به راحتی میتوانید طرحی که میخواهید را پیدا کنید. دوما یک لباس بسیار ست پذیراست. مثلا با پافر، کاپشن و مخصوصا سویشرت بیسبالی میتوانید آن را بپوشید.

 

لباس پاییزه برای پسران لاغر

 

بالاتر هم به این نکته اشاره کردیم که تناسب بین بالتنه و پایین تنه بسیار مهم است. این روزها معمولا جوانان  لباسهای قواره دار و اسپورت میپوشند و پلیورها و بافتهای قدیمی را کمتر تنشان میبینیم. یک مزیت دیگرهودیهای پایین گت این است که کش دور کمر باعث میشود لباس پفدار بیاستد و همین شما را تپل و چاقتر از آنچه هستید نشان میدهد. حتی اگر دورس مردانه میپوشید به این نکته دقت داشته باشید که زیادی لانگ نباشد و بهتر است پایین کش باشد.

 

لباس لایه ای در زمستان

 

در بین همه مدلهای پیراهن مردانه پیراهنهای پشمی هم گزینه مناسبی برای لاغر اندامها میباشد چراکه این مدل پیراهن ها آهاردار و خوشکپ هستند، ضخامتتشان هم شما را درشت تر نشان میدهد. هوای فصل پاییز این امکان را به شما میدهد که پیراهنتان را به صورت جلوباز استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید یک تیشرت ساده در زیر و روی آن یک پیراهن با توجه به هارمونی رنگ استایلتان ست کنید.

 

اصول تیپ زدن لاغر اندام ها

 

چگونه لباس بپوشیم تا چاق به نظر برسیم؟

رنگ های شاد بپوشید، از پوشیدن لباسهایی با خطهای عمودی بپرهیزید، از بالاپوش یقه گرد به جای یقه هفت استفاده کنید،  استایل لایه ای بپوشید، تناسب بالاتنه و پایین تنه را رعایت کنید. اگر بخواهیم کل این مقاله (لباس پوشیدن مردان لاغر) را در دو خط خلاصه کنیم همین چنتا جمله کافیست. امیدوارم این بلاگ راهنمای خوب و مفیدی برای شما باشد.

 

شلوار اسکینی برای پاهای لاغر

  • الهام آریان
  • آبان 30, 1402
  • 387 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...