لویی ویتون لاکچری ترین برند دنیا تاریخچه وبیوگرافی لویی ویتون

لویی ویتون در سال 1821 میلادی در روستای کوچکی به نام آنچای در فرانسه چشم به جهان گشود. با ساخت انواع جعبه و چمدان شروع به کار کرد تا سال 1854 توانست برندی با نام خودش ثبت کند. در ابتدا با تنوع در طراحی و تولید چمدانهایی که داشت به شهرت رسید و بعد از آن پوشاک، اکسسوری، جواهرات، کیف زنانه و کالاهای چرمی ای که برند لویی ویتون روی آنها هک شده بود، بسیار محبوب شدند.

 

برند لویی ویتون

 

تاریخچه لویی ویتون

در قرن نوزدهم میلادی بسته بندی و جعبه سازی جزو تجارتهای تخصصی بود که صنعتگران چمدانها را از متریالهای مختلفی مانند چرم، چوب و برنج میساختند. در همان زمان لویی ویتون شهرت خوبی را به دست آورد و توانست چمدانهایی برای ملکه فرانسه (همسر ناپلئون سوم) بسازد.

 

چمدان لویی ویتون

 

موفقیت اولیه لویی ویتون به این معنی بود که او باید فعالیت های خود را گسترش می داد. این منجر به افتتاح کارگاه او در اسنیرز (شهری با فاصله 5 کیلومتری پاریس) در سال 1859 شد. درست در شمال شرقی مرکز پاریس، کارگاه با 20 کارمند شروع به کار کرد. در سال 1900، نزدیک به 100 نفر و تا سال 1914، 225 نفر بودند. کارگاه اصلی طی این سالها گسترش پیدا کرد.

 

لویی ویتون

 

زندگینامه لویی ویتون

زندگی لویی ویتون پستی و بلندی زیادی داشت. در سال 1870 جنگ فرانسه و پروس باعث شد که تعداد مسافرتهای مردم کم شود و همین امر باعث شد تقاضا برای چمدان افت کند.از طرف دیگر کارگاهش مورد غارت قرار گرفت و تجهیزات و وسایلی که سالها با تلاش به دست آورده بود تخریب شد. اما روحیه فوق العاده او باعث شد بعد از جنگ در پاریس فروشگاه جدیدی افتتاح کند. این برند را نوادگان لویی گسترش دادند تا در قرن بیستم و بیست و یکم تبدیل به یکی از برترین و گرانترین برندهای دنیا شده است.

 

فشن شو لویی ویتون

 

ژرژ ویتون پسر لویی ویتون

در سال 1892 لویی ویتون در سن 70 سالگی درگذشت. پسر لویی، ژرژ ویتون رئیس و مدیر جدید برند لوکس ال وی شد. در زمان حیات لویی چمدان ها با دو طرح معروف راه راه و چهارخانه تولید میشدند. اما بعد از فوت پدر، ژرژ تصمیم گرفت چاپ روی چمدانها را تغییر دهد. در سال 1896 برای احترام به پدرش طرح LV را که با گلهای ریز طراحی شده بود روی چمدانها چاپ کرد. جرج ویتون پسر لویی، نقش بسزایی در پرورش این برند داشت. یکی دیگر از اقدامات او این بود که در سال 1886 قفل چمدان را با خلاقیت منحصر به فردی تغییر داد تا دیگر به راحتی باز نشوند. در همان سال ها بود که آوازه محصولات این برند به گوش گابریل شنل رسید.

 

قفل چمدان ال وی

 

در سال 1925 میلادی یک کیف دستی که به شکل گنبد طراحی شده بود مخصوص شنل ساخته شد. تا قبل از این کیف برند ویتون محصولی با این ابعاد نساخته بود و این اولین بار بود کیف جمع و جور برای استفاده روزانه تولید کند. این محصول در ابتدا Squire نامگذاری شد و چند سال بعد به Alma تغییر نام داد. با موفقیت محصولات کوچکتر خط تولید لویی ویتون در ارائه این محصولات گسترش یافت.

 

کیف ال وی

 

گاستون ویتون

سرانجام ژرژ ویتون در سال 1936 درگذشت و پسرش گاستون جانشین او برای اداره خانه و این برند بزرگ شد. گاستون حدودا 50 سال فعالیت کرد. یکی از خلاقیت های گاستون ترکیب چرم در محصولات ال وی بود. Gaston-Louis Vuitton اولین عطر شرکت را در سال 1927 روانه بازار کرد.

 

عطر لویی ویتون

 

بعد از فوت گاستول در سال 1970 دامادش، هنری راکامیر، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. گام اساسی در گسترش ال وی و ایجاد شعبات متعدد در سراسر دنیا از جمله فعالیت های راکامیر بود.

 

شعبه لویی ویتون

 

فروشگاه ال وی

 

کارخانه لویی ویتون LV در کجا قرار دارد؟

مجموعه محصولات چرمی Louis Vuitton منحصراً در کارگاه های این شرکت واقع در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایالات متحده تولید می شود. تولید کفش و مجموعه های آماده پوشاک نیز در فرانسه و ایتالیا انجام می شود. ساعت های برند ال وی منحصراً در کارگاه های ساعت سازی در سوئیس ساخته می شوند.

 

ساختمان لوییز ویتون

 

 

ارزش برند لویی ویتون

طبق آخرین آمار تا 13 سپتامبر سال 2023 دارایی لویی ویتون (Louis Vuitton) برابر با 396.19 میلیارد دلار است. این برند فرانسوی هجده سال متوالی با ارزش ترین برند لوکس جهان در رتبه بندی با ارزشترین برندهای جهان که توسط کانتر برندز (Kanter Brandz) ارزیابی میشود باقی مانده است. این غول فرانسوی از زمانی که رتبه بندی جهانی Kantar BrandZ برای اولین بار راه اندازی شد، توانسته است این موقعیت را حفظ کند و تنها برندی است که این کار را در هر بخش انجام داده است. LVMH تا سالل 2022 تعداد 5664 فروشگاه در سراسر جهان داشت که رقم قابل تاملی است. این برند در فشن شوهای مختلفی حضور دارد که در سالهای اخیر ایتمهای یک استایل اورسایز از جمله، هودی لش، تیشرت لش و انواع شلوار اسلش با طرح ال وی را به نمایش گذاشته است.

 

استایل لش ال وی

 

LVMH مخفف Louis Vuitton Moët Hennessy است. این یک شرکت چندملیتی فرانسوی کالاهای لوکس است که در سال 1987 از ادغام خانه مد Louis Vuitton، شرکت شامپاین و مشروبات الکلی Moët et Chandon و تولید کننده کنیاک Hennessy تشکیل شد.

 

ال وی در فشنشو

 

شرکت ال وی ام اچ در سال توسط شخصی به نام برنارد آرنو با این ایده که برندهای لوکس را گرد هم آورد تشکیل شد. دفتر مرکزی این شرکت فرانسوی LVHM هم اکنون در پاریس است.این کمپانی بزرگ ابتدا با همکاری خانه مد لویی ویتون و شرکت هنسی شکل گرفت.

برند ال وی هر سال شوهایی برپا میکند که در دنیا کم نظیر است. از طراحی استیج تا طراحی لباسها و محصولاتش. مجموعه ای از عکسهای آخرین فشن شوی لویی ویتون را در پایین مشاهده کنید و از این همه خلاقیت و نوآوری این برند فوق العاده لذت ببرید. بعد از مشاهده کارهای ال وی میتوانیم متوجه شویم که چرا این برند انقدر محبوب و منحصر به فرد است. جالب است بدانید که لویی ویتون از سلبریتیهای محبوب و بسیاری از بازیگران سطح اول دنیا به عنوان مدل استفاده میکند.

 

کالکشن جدید لویی ویتون

 

کت شلوار گلدوزی ال وی

 

کت شلوار حوله ای ال وی

 

ست نارنجی لویی ویتون

 

مدلینگ لویی ویتون

 

لباسهای جدید برند ال وی

 

کت شلوار سفید لویی ویتون

 

هفته مد لویی ویتون

  • الهام آریان
  • شهریور 25, 1402
  • 435 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...