تفاوت پولوشرت و تیشرت | فرق تی شرت با پولوشرت چیست؟

حتما کلمه پولوشرت را زیاد شنیدید ، و دیدید که در مکان های مختلف مثل فروشگاه ها بسیار زیاد از این کلمه استفاده می‌شود. ولی تا به حال به تفاوت بین پولوشرت و تیشرت فکر کردید ؟ یا اینکه پولوشرت مردانه را بیشتر میپسندید یا تیشرت مردانه ؟ امروز در این مقاله از تک-تیشرت تفاوت این دو را برای شما توضیح میدهیم به جزئیات مهمی میپردازیم. این موضوع را با هم بررسی میکنیم که فرق تیشرت و پولوشرت در چیست.

 

تفاوت تی شرت با پولوشرت

تاریخچه پولوشرت :

برای تاریخچه پولوشرت دو نظریه وجود دارد. عده ای معتقدند که شخصی با نام رنه لاگوست که یک ستاره محبوب در ورزش تنیس بود پولوشرت را وارد بازار کرد. عده ای هم معتقدند که این لباس در سال ۱۸۰۰ میلادی در مانیپور هند بر تن بازیکنان ورزش چوگان بود و آنها این لباس را وارد بازار کردند. ورزشکاران بازی چوگان هنگام بازی لباسی پنبه ای ضخیم و با یقه ای برگردان و آستین بلند بر تن می‌کردند. سنگینی و ضخیمی پارچه این لباس کمی بازیکنان را اذیت می‌کرد و در همین زمان انگلیسی هایی که در مانیپور هند بودند شرایط را دیدند و ایده ای به ذهنشان رسید.

 

رنه لاگوست معروف

 

تصویر بازی چوگان

 

آنها به یقه این پولوشرت چند دکمه اضافه کردند که تا کمی آزاد شود و حرکت سر و گردن را راحت تر کند. آنها در سال ۱۸۶۲ ورزش چوگان را در کشور خود معرفی کردند و از آن زمان به بعد چوگان یکی از تفریحات جذاب انگلیس شد.

بعد از آن شخصی به نام جان ای بروکس که در صنعت پوشاک فعالیت داشت ، با سفر به انگلیس نظرش به لباس ورزشکاران بازی چوگان جلب شد. جان ای بروکس اهل آمریکا بود و زمانی که به کشور خود برگشت در کارخانه خود پولوشرت را تولید کرد و به نام لباس چوگان آن را معرفی کرد. در نهایت در اوایل قرن بیستم میلادی رنه لاگوست که یکی از ورزشکاران سابق بازی تنیس بود این محصول را با طراحی دقیق تر تولید و روانه بازار کرد. تاریخچه پلوشرت اینجا تکمیل تر میشود که رنه لاگوست جنس پارچه را کمی سبک تر کرد یقه را چهار ، سه یا دو دکمه کرد و آستین را کوتاه و بلند کرد و در اینجا پولوشرتی که امروزه می‌شناسید روانه بازار شد.

 

تصویر جوانی رنه لاکوست

پولوشرت چیست ؟

حال زمان آشنایی بیشتر با این محصول خاص هست. در واقع به تیشرتی که پارچه ضخیم تری نسبت به تیشرت های یقه گرد دارد و یقه برگردان است ، یقه آن هم دو الی چهار دکمه دارد پولوشرت می‌گویند. معمولا ساده و بدون طرح هستند و یک مارک کوچک روی سینه دارند. آستین آنها در بیشتر مواقع کوتاه است و گاهی اوقات یک جیب روی سینه دوخته می‌شود. ورزشکاران ورزش چوگان ، تنیس و گلف این مدل را لباس رسمی خود می‌دانند. به همین خاطر به پولوشرت  تیشرت گلف ، تیشرت تنیس و تیشرت چوگان هم میگویند. در گذشته آستین این محصول بلند و سه ربع بود ولی امروز بیشتر پولوشرت آستین کوتاه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرق تیشرت و پولوشرت

تفاوت تیشرت با پولوشرت در یقه آنهاست. شاید بهترین تعریف این باشد که بگوییم پولوشرت نوعی تی شرت با یقع متفاوت است. گرچه در ابتدا مدهای یقه دار از پارچه های ضخیم تولید می شد اما با گذر زمان و پیشرفت صنایع نساجی و همینطور به کارگیری خلاقیت طراحان در فشن امروزه این محصول را با انواع پارچه های مختلف در بازار مشاهده میکنیم.

 

پولوشرت مردانه چیست

 

اولین طرحی که روی سینه پولوشرت خورد، طرح مردی سوار بر اسب در بازی چوگان بود‌. 🔻

 

تصویر بازی چوگان روی پولوشرت

 

تصویری از بازی چوگان روی پولوشرت

 

رنه لاگوست را باید بشناسید ، کسی که برند معروف و محبوب لاگوست یا ( لاکوست ) را بنیان کرد. بعد از اینکه رنه دست بکار شد برای شخصی سازی برند خود روی پولوشرت ها تصویر یک تمساح را گلدوزی کرد تا برند خود را به همه معرفی کند. تمساح برند لاگوست را در تمام محصولات آن میتوانید ببینید.

 

برند لاگوست روی پولوشرت

پولوشرت لاگوست

پولوشرت را کجا بپوشیم ؟

پلوشرت نوعی تیشرت یقه دار ساده و کلاسیک هست که آقایان می‌توانند آن را در قرار های رسمی هم بپوشند که اینجا با جزئیات بیشتری برایتان توضیح دادیم.

قرار های رسمی : 

آقایان میتوانند پولوشرت را در قرار های رسمی و کاری خارج از محیط های اداری و خیلی رسمی بپوشند. چند نمونه از قرار هایی که پوشیدن پولوشرت در آنهارا پیشنهاد میکنیم را برای شما مثال زدیم .

●  مثلا اگر در یکی از شب های گرم تابستان قرار شام با همکاران دارید.

● یا قرار کاری که قرار است با همکاران دور هم  جمع شوید. به این دلیل که اگر تایم طولانی را بیرون هستید بهتر است پوشیدن یک تیشرت شیک و راحت را امتحان کنید.

● قرار های قبل و بعد از مراسم خاستگاری که برای شناخت بیشتر هست. چون در این قرار ها نباید خیلی رسمی با کت و شلوار بروید و نه اینکه با تیشرت لش و خیلی راحت و طرح دار بروید. پولوشرت به نوع خود یک تیشرت کلاسیک رسمی راحت هست.

خرید هدیه برای افراد ساده پوش : 

خرید تیشرت لش مردانه برای افردا کارمند یا ساده پوش انتخاب درستی نیست. باید لباسی بگیرید که با شخصیت آن فرد همخوانی داشته باشد. در اینجا بهترین و شایسته ترین انتخاب پولوشرت مردانه هست. لباسی ساده و شیک که به نوعی کلاسیک هست و مردانی که به دنبال تیشرت های ساده هستند از پوشیدن لذت میبرند .

کابرد دیگر آن هدیه دادن به مردان سن بالا یا میانسال هست که تیشرت های طرح دار و متفاوت را نمیپوشند، و اکثرا به دنبال طرح های سنگین و رسمی هستند که در آن راحت باشند. پولوشرت برای افرادی که علاقه به تیشرت دارند و میخواهند در کنار راحتی کمی کلاسیک و شیک باشند بسیار مناسب است.

 

خرید هدیه برای افراد مسن

تفاوت پارچه پولوشرت و تیشرت چیست ؟

برای تیشرت یقه گرد مردانه معمولا از پارچه نخی سبک استفاده می‌شود،  پارچه ای نرم و لطیف و سبک ولی برای پولوشرت مردانه از پارچه های نخی ضخیم تری مانند پارچه جودون استفاده می کنند. جودون ها پارچه های ضخیم تر و با استقامتی هستند که عمر طولانی هم دارند.به دلیل سادگی، شیک بودن و مقاوت بالایی که پارچه پولوشرت دارد اکثر آقایان آن را در کمد لباس خود دارند. معمولا روی پارچه تیشرت یقه گرد مردانه اسپرت طرح و نقش های متفاوتی وجود دارد و می‌توانید نسبت به علایق خود طرح روی آن را انتخاب کنید. اما روی پارچه پولوشرت مردانه هیچ طرح شلوغی وجود ندارد یا کاملا ساده و بدون نقش هستند یا در نهایت یک آرم کوچک روی سینه آنها وجود دارد.

 

تفاوت بین یقه پولوشرت و تیشرت :

شاید عجیب باشد ولی یکی از تفاوت های شایانی بین پولوشرت و تیشرت یقه این دو هست. پلوشرت ها اکثرا یقه دارند و یقه آن ها دکمه دارد که این مدل یقه ایستاده ب نوعی استقامت و ایستادگی را تداعی میکند. ولی تیشرت ها یقه گرد و یقه هفت هستند و معمولا یقه باز تری دارند و خیلی راحت هستند.

 

تفاوت یقه تیشرت و پولوشرت

 

 

 

 

  • الهام آریان
  • آذر 5, 1402
  • 283 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...