شلوار کارگو چیست؟ تاریخچه شلوار کارگو - تک تیشرت | فروشگاه اینترنتی پوشاک اسپرت

بزرگترین مشخصه شلوارهای کارگو جیبهای بزرگی است که در کنار ران و زانوها قرار دارند، این کوتاه ترین جواب به این سوال که شلوار کارگو چیست، است. البته اکنون شلوارهایی با جیبهای بیشتر و طراحی های مختلفی تولید میشود اما طرح اصلی شلوار کارگو به صورت شش جیب است. دو جیب بالا دو جیب پشت و دو جیب در قسمت بیرونی رانها. جیبهای شلوار کارگو را معمولا طوری طراحی میکنند که فضای زیادی داشته باشد و اقلام زیادی را در خود جای دهد. بالای جیب تیکه پارچه ای میدوزند به عنوان درب جیب و آن را با چسب، دکمه و آهن ربا به زیبایی طراحی میکنند تا آنچه درون جیبهاست محفوظ باشد. اگرچه تنوع مدلهای کارگوها زیاد شده اما کپ و برش الگوی ارجینال این شلوارها همانند شلوار بگ، گشاد و آزاد است. از آنجایی که کارگو به سامانه های حمل و نقل و باربری اطلاق میشود معنای تحت اللفظی این مدل شلوار، شلوار باربری است.

تاریخچه شلوار کارگو

شلوار کارگو در ابتدا قسمتی از لباس نظامیان بریتانیا در سال 1938 میلادی بود. این نوع شلوار از آنجایی که دارای جیبهای بزرگی بود به عنوان لباس نظامی استفاده میشد. این جیبها برای نگهداری مهمات اضافی، پانسمان زخم و سایر اقلام در میدان جنگ استفاده میشد. جنس این نوع شلوارهای نظامی هم از پارچه های ضخیم و بسیار با دوام بود که همین امر فرم زیباتری به آن میداد. بعدها رالف لورن، طراح مد آمریکایی و صاحب برند رالف لورن از این شلوار در کالکشن خودش استفاده کرد. امروزه این شلوار به قدری محبوب است که در استایل سلبریتی ها و مدلهای معروف و حتی بر تن نیمی از مردم کشورمان مشاهده میشود. از معروفیت این شلوار همین کافیست که هر روز تعدادی از فالوورهای اینستاگرام تک تیشرت میپرسند شلوار کارگو چیست؟ چه رنگهایی دارید؟ و یا دائم درخواست میکنند که این مدل را در تنوع زیاد شارژ کنیم.

شلوارهای باربری یا کارگو را در هر فصلی میتوانید بپوشید. قابلیت ست پذیری بالایی دارند اما از آنجایی که گشاد هستند بهتر است در استایل بگی استفاده کنید و با تیشرت لش و هودی لش ست کنید. در استایل کژوال و مخصوصا استریت استایل به شدن کارایی دارند. بهتر است از کتونی های اسپرت برای تکمیل تیپتان استفاده کنید اگرچه با بوت و نیمبوت هم اینها را میپوشند.

انواع مختلف شلوار کارگو

هر لباسی که در دنیای مد پا بذارد محکوم به تغییر و تحول است. شلوار کارگوها را در مدلهای مختلفی تقسیم بندی میکنند که چند مدل از آنها را به اختصار توضیح میدهیم. این مدل لباس هم مانند سویشرت بیسبالی که از وقتی پا به استیجهای فشن گذاشت متحول شد محبوبیت خاصی دارد.

 

شلوار کارگو 10 جیب

 

شلوار کارگو بگی

 

شلوار کتان کارگو

 

شلوار EMT

EMT  مخفف عبارت (Emergency Medical Technicians) به معنای تکنیسین فوریتهای پزشکی است. این شلوارها از پارچه هایی با ترکیب پلی استر و پنبه تولید میشوند که هم دوام بسیار بالایی دارند، هم قابلیت کشسانی دارند و هم به راحتی قابل شستشو در ماشین هستند. در قسمتهایی از شلوار مانند روی زانو آستری دوخته میشود برای تقویت همان قسمت. یک ویژگی جالب جیبها این است که گاها داخل خود جیب جداکننده هایی تعبیه شده است که لوازم پزشکی را به راحتی در آن قرار دهند. شلوار کارگو EMT در رنگهای خاکستری، مشکی و آبی تیره تولید میشود. به خاطر حساسیت شغلی این عزیزان گاها نوار شاین و شبرنگی هم در کنار درز شلوار میدوزند.

 

شلوار کارگو اورژانس

 

شلوار کارگو پرستارها

 

 

 

شلوار چریکی کارگو

شلوار چریکی شش جیب یا شلوار کارگو تاکتیکی توسط اعضای SWAT و افسران پلیس استفاده میشود. SWAT مخفف Special Weapons And Tactics سلاح ها و تاکتیکهای ویژه است. یک واحد و ارگانی شبیه به ارتش آمریکا که برای مقابله با موقعیت های خاص و خطرناک مانند گروگان گیری و شورش آموزش میبینند. این شلوارهای از پارچه هایی شبیه به برزنت که دوام بسیار بالایی دارد تولید میشوند. این نوع شلوار های تاکتیکی بیشتر در رنگهای خاکی، سبز و گاهی هم در رنگهای مشکی، خاکستری و آبی تولید میشوند. الگوی این شلوارهای به صورت تیکه دوزی است و در قسمتهایی از کار دوختهای افقی به چشم میخورد.

 

شلوار کارگو چریکی کمربندی

 

شلوار چریکی کارگو

 

شلوار اسلش چریکی کارگو

 

شلوار کارگو کوهنوردی

در تولید این مدل هم همانند بقیه کارگوها از پارچه های با کیفیت استفاده میشود تا در برابر انواع آب و هوا و شرایط سختی که ممکن است در طبیعت با آن رو به رو شوید مقاوم باشد. این شلوار برای ماهیگیری، کمپینگ و هر نوع تفریحی در فضای یاز مناسب است. این مدل را بیشتر در رنگهای برگرفته از طبیعت مانند قهوه ای و خاکی تولید میکنند. یک تکنولوژی در صنعت پارچه بافی وجود دارد به نام ریپس استاپ. این نوع پارچه برای جلوگیری از پارگی طراحی شده است و در شلوارهای کوهنوردی و تاکتیکی به کار میرود.

 

شلوار کارگو کوهنوردی

 

شلوار کوهنوردی جیبدار

 

کارگوی اسلیم فیت

همانطور که اشار کردیم استایل کارگوها بگی است اما مدلهای جدیدتری هم تولید شدند که کپ اسلیم فیت دارند. این مدل کاملا با بقیه شلوارهای کارگو متفاوت است و همانطور که از اسمش پیداست قواره اندامی و فیت دارد. پارچه این نوع کمی لطیفتر و کشسانی بالایی دارد تا کاملا فرم پاها را به خود بگیرد.

 

کارگو اسلیم فیت

 

کارگو فیت زنانه

 

شلوار اسلش کارگو

شلوار اسلش دمپا کش و شش جیب، این کاملترین تعریف اسلش کارگوست. پایین خیلی از کارگوها بندی دارد که قابلیت گت شدن دارد این مدل را با اسلش کارگو اشتباه نگیرید. اسلشها پایین کش هستند و بیشتر اوقات از الیاف سبک تولید میشوند که به عنوان لباس ورزشی استفاده شوند. هم به صورت کمرکش و هم کمربندی تولید میشوند. یک مدل کارگو دمپاکش هم تازگی به بازار آمده است که کاملا کپ بگی دارد از پارچه کتان و لی هم تولید میشود با این تفاوت که پایین مچ پا گت دارد.

 

شلوار اسلش کارگو سبز

 

شلوار اسلش کارگو کرم

 

شلوار کارگو اسلش پلنگی

 

جمع بندی

در مقالات متعددی که در این رابطه نوشتند دو مدل کارگو جین و اسلش کارگو با کشبافت بلند هم جزو دسته بندی ها آوردند. اما آنقدری تفاوت ندارد که بخواهیم جداگانه بررسی کنیم. برندهای مختلف دنیا، این مدل شلوار را از پارچه های زیادی تولید کردند از کتان و لی تا چرم که وجه اشتراک نود درصدشان دوام و استحکام آنهاست. استایل و برش بیشترشان گشاد و بگی است اما دیدیم در برش اسلیم و اسکینی هم تولید میشود. با وارد شدن این مدل لباس در دنیای مد هر روز شاهد طرح و الگوی جدیدی از آن هستیم.

 

شلوار کارگو کوماندویی

 

شلوار کارگو کارگری

 

در این مقاله به این موضوع که شلوار کارگو چیست و از کجا آمده است پرداختیم و انواع آن نگاه کوتاهی داشتیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیگر نیازی به میدان جنگ نیست تا از کارگو استفاده کنید. خود این شلوار در همه جبهه های مد در حال جنگ و پیروزیست.

 

 

 

 

  • الهام آریان
  • مهر 12, 1402
  • 466 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...