فشن ویک یا هفته مد چیست و از کجا آمده

هفته مد چیست؟ هفته مد یک رویداد بزرگ در صنعت مد و فشن است که معمولا دو بار در سال به مدت یک هفته برگزار می شود. در طول این رویداد طراحان مد و برندهای مطرح دنیا آخرین کالکشن خود را از طریق نمایش مد به خریداران و مجلات به نمایش می گذارند.

 

هفته مد چیست

 

در واقع این نمایش فرصتی بزرگ برای علاقه مندان به طراحی مد و فشن هست. دراین مراسم طراحان باید بهترین، خاص ترین و جدیدترین طراحی های خود را به نمایش بگذارند. طرح هایی که تا به حال دیده نشده است. استفاده از پارچه های جدید ، متریال خاص و دیدی متفاوت، از لازمه های طراحی برای این مراسم است.

 

فشن ویک لگرفیلد

 

هدف از هفته مد یا فشن ویک چیست ؟

این برنامه موقعیت بسیار بزرگ و خاصی برای کسانی که دستی در مد و فشن دارند هست. طراهان و صاحبان برند ها تمام تلاش خود را میکنند تا در این مراسم به بهترین نحو دیده شوند. این مراسم در کشور های بزرگ دنیا برگذار میشود، و علاقه مندان مد و فشن و سرمایه داران و برندهای معروف جهان در این برنامه حضور دارند . فشن ویک به مدت هفت روز دایر هست.در این تایم برند ها با نشان دادن بهترین های خود میتوانند فروش خود را بالا ببرند.برندها باید به نوعی سرمایه گذاران و خریداران را ترغیب کنند، که آنها محصول فصل جدید خود را از آن برند تامین کنند. لباس ها در این شو به تن افراد و مدلهای مشهور میروند و این برنامه با شکوه در بهترین سالن ها اجرا میشود ، تا طراحان بتوانند خریداران خود را پیدا کنند.

 

هدف از هفته مد

 

هدف از فشن ویک یا همان هفته مد تبلیغ برندها برای جدیدترین مجموعه و تولیدات خودشان است تا از این طریق فروش خود را افزایش دهند و بهترین مکان برای ارائه محصولات هر فصل است. محصولاتی از قبیل جدیدترین لباسهای مردانه و زنانه در استایلهای مختلف کژوال، رسمی و استریت. انواع اکسسوریهای شیک و زینتی، انواع کیف زنانه و کیف دوشی زنانه که با لباسهای مدلهای خانم ست شدند و حتی کیف پول زنانه که با چرم طبیعی و مصنوعی تولید شدند.

 

فشن ویک چیست

 

طراحانی که پر قدرت و تازه شروع به کار کردند ، میتوانند در این مراسم از فرش به عرش بروند . اگر طرح آنها برای کالکشن جدید یه فروشگاه و یا یه برند انتخاب شود ، باید محصولاتشان را به تولید انبوه برسانندو پله های ترقی را بالا بروند. مطمئنا برندهای نو پا از اهمیت این رویداد مهم آگاه هستند و کاملا میدانند هفته مد چیست که با همه قوا برای شرکت در این مراسم حاضر میشوند.

 

برگزاری هفته مد

 

تاریخ برگزاری هفته مد چه زمانی است ؟

هفته مد (fashion week) دوبار در سال برگزار میشود. یک بار برای طرح های پاییزه و زمستانه و بار دیگر برای طرح های تابستانه و بهاره که در سال جدید قرار است به بازار بیایند. تاریخ برگزاری هفته مد ،چند هفته قبل از شروع سال جدید هست. برای معرفی لباس های بهاره و تابستانه ماه اکتبر و سپتامبر را در نظر میگیرند ، و برای لباس های پاییزه و زمستانه ماه فوریه و مارس را انتخاب می کنند.

 

fashion week

 

طراحان در فصول سرد باید لباس های تابستانی و بهاری خود را نمایش دهند تا مخاطبان بتوانند کاکشن فصل جدید خود را به  تولید برسانند. همچین در هفته مدی که در تابستان یا بهار برگزار میشود لباس های پاییزه و زمستانه را نمایش دهند.

هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. طراحان برای انتخاب مدل خود از رنگهای خاصی که در آن فصل استفاده میشود و یا الیاف مناسب آن فصل استفاده میکنند. هر چه توجه به جزییات طرح بیشتر باشد احتمال رشد و دیدن شدن آن محصول بیشتر است.

 

هفته مد در کجا برگزار میشود ؟

با توجه به پاراگرافهای بالا متوجه شدیم فشن ویک یا هفته مد چیست حال به محل برگزاری این مراسم میپردازیم. هفته مد یک رویداد بزرگ در صنعت مد و فشن هست و در بیشتر کشورهای بزرگ جهان برگزار میشود. این برنامه میتواند صنعت مد هر شهر را زنده و بروز نگه دارند و هنر خود را به جهانیان نشان دهد. برای همین در بیشتر شهرها و کشور های جهان هفته مد برگزار میشود. بسیاری از طراحان و برند های معروف اروپایی ، آمریکایی و آسیایی در این هفته مد شرکت می کنند. پاریس ، میلان ، نیویورک و لندن چهار شهری هستند که صنعت مد در آنها بسیار با شکوه هست و آنها را بعنوان پایتخت بهترین های هفته مد می شناسند. این برنامه در تمام رسانه های بنام دنیا پخش میشود.

 

فشن ویک لندن

 

هفته مد نیویورک که با عنوان هفته مد مرسدس بنز نیز در جهان معرفی می‌شود

هفته مد در نیویورک :

فروشگاهی به نام برادران اریک در سال 1903 اولین مراسم فشن ویک را در نیویورک برگزار کردند. اوایل این مراسم برای مردم قابل درک نبود و نمیدانستند هفته مد چیست و افراد کمی در آن شرکت میکردند. به تدریج در سال های 1910 و 1911 مردم به این مراسم علاقه مند شدند و اکثر فروشگاه ها در تمام کشورها برای به نمایش گذاشتن محصولات خود این مراسم را برگزار میکردند. اولین تاریخ رسمی فشن ویک در نیویورک آمریکا سال 1943 رخ داد.

بیشتر از پنج هزار سازه برای برگزاری مراسم های مهم زیبایی و مد و.. در نیویورک آمریکا وجود دارد. هر ساله حدود 70 یا 80 نمایشگاه در رابطه با صنعت مد و فشن در نیویورک برپا میشود. مرسدس بنز نام دیگر فشن ویک نیویورک هست.

 

هفته مد نیویورک

 

هفته مد پاریس :

پاریس را میتوان پایتخت مد دانست. پاریس یکی از خاص ترین و زیبا ترین شهر های فرانسه هست.

معروفترین و مشهورترین خانه های مد دنیا در پاریس واقع شدند و مردم این شهر را قلب تپنده و زنده رویدادهای هنری در هر زمینه ای میدانند.

نیویورک اروپا نامی است که پاریس را با آن میشناسند. هفته مد پاریس هم دوبار در سال برگزار میشود و طراحان بهترین نمونه های خود را به نمایش میگذارند.

پاریس شهری پر از زیبایی و هنر هست که روح انسان را نوازش میکند.

 

هفته مد پاریس

 

فشن ویک فرانسه

 

هفته مد در لندن :

لندن شهریست که اشخاص و برندهای به نامی را از آنجا میشناسیم. نام های پر شکوه و پر قدرتی مانند بربری ، الکساندر مکویین ، وست وود و … برندهایی هستند که در صنعت مد لندن بسیار شناخته شده اند .

شروع داستان مد وفشن لندن در زمان الیزابت استارت خورد. هفته فشن در لندن یک زمان بسیار طلایی برای نشان دادن طرح های خاص طراحان به رسانه ها و سرمایه گزاران است. صنعت مد و فشن یکی از پر درآمد ترین شغل های موجود در لندن هست.

 

هفته مد میلان :

میلان  ایتالیا از سالهای دور مهد شیک ترین و جدید ترین محصولات در زمینه کفش ، پوشاک و دیگر محصولات مربوط به مد هست. برند های معروفی که در ایتالیا رشد کردند ، برند پرادا ، ورساچه ، ولنتینو و… این برندها در تمام دنیا سرشناس هستند و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. هر کدام از این برند ها دنیای بزرگی دارند و پرداختن به آن نیازمند بحث جدایی است.

برای شروع و برپایی شغل های مدلینگ وصنعت مد، میلان یکی از بهترین گزینه ها هست که در آنجا حتما کسب و کار شما رشد خواهد کرد و دیده خواهید شد.

 

هفته مد میلان

 

حرف آخر :

مد و فشن یکی از اصلی ترین فعالیت های جهانی است که هیچ گاه ساکن نخواهد بود و در جا نمیزند.

امروزه استایل های خاص و لباس پوشیدن به روز و استفاده از ترندهای مد در دنیای مجازی و واقعی بسیار پراهمیت است.

بعضی از ما برای رفع ناراحتی یا عصبانیت خود به خرید رو آورده ایم. و با پوشیدن لباس های جدید حس بهتری پیدا میکنیم .

باید بدانیم پشت این همه لباس با مدلهای متفاوت و خاص دنیای بزرگی وجود دارد و افرادی زیادی برای طراحی این مدلها زحمت میکشند.

شما هم میتوانید برای استایل خودتان طراحی جدید انجام دهید و صاحب سبک خودتان باشید.

 

  • الهام آریان
  • مهر 23, 1402
  • 345 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...